13 Haziran 2013 Perşembe

Yeşil Mercimek Çorbası - Silör




Yeşil Mercimek Çorbası

Malzemeler: 1,5 bar. mercimek - 1 büyük soğan - 1 kaş.un - 1 kaş. salça - tuz, kuru nane - 2/3 sıvı yağ
Yapımı: mercimeklerin üzerini iki parmak geçecek kadar suyla doldurup haşlıyoruz, ayrı bir tavada yemeklik doğranmış soğanı yağda kavuruyoruz, unu ilave edip kavurmaya devam ediyoruz ve en son salçayı da katıp birlikte bir kaç karıştırıp haşlanmış mercimeklerin üzerine dökerek 5 dk daha birlikte kaynatıyoruz. servis ederken kuru nane kullanabilirsiniz.  





Silör
Malzemeler: Aslında bu silörü ben ince lavaşlarla yaptım. Bir süredir  hazır aldığımız çiğ köftenin yanında verilen ve yenmeyen lavaşları geldikçe dondurucuya atmıştım, bayağı birikmiş bu yemekte onları değerlendirmek istedim. Güzel de oldu hani, Tavsiye ederim
Ama dilerseniz yufkayla yapmanız mümkün
dolayısıyle ölçü vermiyorum, bir tepsi lavaşı pişirip dilediğiniz zaman dilediğiniz kadar kullanabilirsiniz. haşlanmış tavuk eti ve suyu - tere yağı - sarımsak - toz kırmızı biber

Yapımı: Lavaşları rulo halinde sarıp  2,5-3 cm kalınlıkta kesiyoruz ve tepsiye dik olarak sıralıyoruz, 200c fırında hafif kızarana kadar pişiriyoruz, tavukları parçalayıp silorün üzerine yayıyoruz, suyunu da üzerine gezdiriyoruz ki yufkaların yumuşamasını sağlıyoruz. Ezdiğimiz sarımsak ile yoğurdu biraz tuzu güzelce karıştırıp yumuşayan silörlerin üzerine yayıyoruz, son olarak tereyağı ve kırmızı biberi kızdırıp üzerine döküyoruz
 AFİYET OLSUN   

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder